Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(7)
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
E-booki
(7)
Książki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (magazyn)
(1)
Autor
Caban Wiesław
(1)
Dąbrowski Marek
(1)
Grzelak Czesław K
(1)
Górski Paweł
(1)
Kiełtyk-Zaborowska Izabela
(1)
Koziej Sławomir
(1)
Kozieł Dorota
(1)
Miernik Rafał
(1)
Molendowska Magdalena
(1)
Naszydłowska Edyta
(1)
Ostrowska Martyna
(1)
Radziuk Aliaksandr
(1)
Sauczuk Alesia
(1)
Stępień Renata
(1)
Wiraszka Grażyna
(1)
Wojciechowska Mariola
(1)
Żak Marek
(1)
Żeber-Dzikowska Ilona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Temat: czas
1939-
(1)
Temat: miejsce
Kresy Wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
ZSRR
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (magazyn)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 94(438).082.5 [w magazynie] (1 egz.)
E-book
W koszyku
W książce podjęto temat współczesnej eurorodziny/rodziny migracyjnej, która skazana jest na pokonywanie wielu trudności, jakie pojawiają się w wyniku rozłąki. Konieczność wyjazdu jednego z rodziców lub obojga podyktowana jest najczęściej względami finansowymi, a co się za tym kryje: brakiem pracy w miejscu zamieszkania, spłatą kredytu, chęcią podniesienia statusu materialnego rodziny, zabezpieczenia finansowego rodziny na przyszłość. Osłabiają się więzi rodzinne, utrzymanie których na poziomie sprzed migracji jest niezwykle trudne. Wyjazd jednego z rodziców do pracy za granicę przynosi konsekwencje, które odczuwa cała rodzina, zarówno rodzic pracujący z dala od domu, jak i jego najbliżsi, a lepsze warunki materiale idą w tym przypadku w parze z rozłąką. To problem, którego konsekwencje mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach lub latach. Rozłąka z rodzicem, który podejmuje decyzję o wyjeździe za granicę, negatywnie wpływa na dziecko, pojawiają się trudności dziecka w szkole, i w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej. Częstym problemem staje się wejście w rolę nieobecnego rodzica, rodzica pozostającego w domu. Wykorzystanie technologii ICT jest jednym ze sposobów podtrzymania więzi w eurorodzinie, pozwala i ułatwia na stały i częsty kontakt członków rodziny migracyjnej. Nowoczesne technologie stanowią jeden z aspektów wsparcia rodziny, w której nastąpiła czasowa rozłąka jej członków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja jest efektem prac naukowców z czterech ośrodków akademickich w Polsce oraz Rosji i Białorusi. Autorzy poruszają w niej wybrane aspekty szerokiej rzeczywistości edukacyjnej związanej m.in. z: przygotowaniem studentów i przyszłych nauczycieli do pracy zawodowej, kształceniem pedagogów pracujących w środowiskach wielokulturowych i realizujących edukację włączającą, organizacją doradztwa zawodowego, kulturą organizacyjną instytucji oświatowych i budowaniem sprzyjającej atmosfery wychowawczej, opieką nad migrantami i aktywizacją seniorów. Podjęto także problematykę wykorzystywania technologii komunikacyjno-informacyjnej w realizacji procesu kształcenia. Publikacja sygnalizuje wybrane problemy, wyzwania i perspektywy stojące przed współczesną edukacją. Ukazuje spojrzenie prezentowane przez autorów, którzy przedstawiają swój punkt widzenia zbudowany na rozważaniach teoretycznych lub własnych badaniach empirycznych. Publikacja skierowana jest do wszystkich osób zaangażowanych w działania oświatowe. Może stanowić inspirację do dalszych badań procesów zachodzących we współczesnej przestrzeni edukacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia składa się z siedmiu rozdziałów, w których poruszona zostałam tematyka bezpieczeństwa państwa z uwzględnieniem aktualnych wyzwań i zagrożeń. Rozdział pierwszy dotyczy przestępczości zorganizowanej. Poruszone zagadnienia oparte zostały na najnowszych dokumentach i obejmują problematykę, która dotyczy państw Unii Europejskiej i nie tylko. W rozdziale drugim przedstawiono nowoczesne oblicza wojny na przykładzie konfliktu rosyjsko – ukraińskiego. Zwrócono szczególną uwagę na rodzaj i natężenie informacji wpływających na poczucie zagrożenia. Przedstawiono także rolę i znaczenie informacji we współczesnych konfliktach oraz założenia wojny hybrydowej wykorzystującej szereg działań: od dezinformacji i fake newsów po działania destabilizacyjne i zbrojne. Idee wojny hybrydowej (nowej drogi wojny) nabrały szczególnego znaczenia po tym, jak Rosja wykorzystała Olimpiadę w Soczi do „rozmycia” aneksji Krymu. Dla Rosji informacja stała się bronią, zaś środki niewojskowe okazały się być równie skuteczne jak broń konwencjonalna. W kolejnym rozdziale zaprezentowana została koncepcja bezpieczeństwa społecznego Chin, w której dominuje kwestia suwerenności terytorialnej. W Chinach human security rozumie się nie jako bezpieczeństwo jednostki, lecz jako bezpieczeństwo społeczeństwa jako całości, zaś dla określenia bezpieczeństwa społecznego używa się terminu „nietradycyjne bezpieczeństwo”. Omówiono obowiązujące w Chinach oficjalne dokumenty traktujące o bezpieczeństwie społecznym. Istotną kwestią z punktu widzenia omawianego tematu jest również wprowadzony przez Chiny System Zaufania Społecznego, wpisujący się w koncepcję bezpieczeństwa jednostek. W rozdziale czwartym monografii została zawarta problematyka zagrożeń ekologicznych XXI wieku. Uwzględniając specyficzny charakter oraz wielowymiarowość współczesnych zagrożeń ekologicznych scharakteryzowano przede wszystkim zagrożenia o podłożu: geologicznym, hydrologiczno-meteorologicznym oraz technologicznym. Wiele uwagi poświęcono analizie i ocenie następstw tych zagrożeń dla całego ekosystemu ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Polski. Rozdział piąty poświęcony jest problematyce zagrożeń epidemicznych, a także zagrożeń związanych z celowym użyciem patogenów biologicznych jako narzędzia agresji. Szczególną uwagę poświęcono analizie historycznej najważniejszych przypadków epidemii oraz zagrożeniom epidemicznym związanym z wirusami: SARS, MERS, ptasiej grypy, świńskiej grypy, Eboli, SARS-CoV-2, Zika, Nipah, Lassa oraz z wirusem małpiej ospy (MPXV). Druga cześć tego rozdziału zawiera analizę historyczną celowego użycia patogenów biologicznych jako narzędzia agresji oraz przykłady współczesnych ataków z użyciem czynników aktywnych broni biologicznej. Monografię zamyka tematyka z zakresu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. W ostatnich latach w krajach Unii Europejskiej (także w Polsce) wzrosła liczby pojazdów, a to prowadzi do wzrostu liczby zagrożeń występujących w ruchu drogowym. Stąd też w rozdziale Bezpieczeństwo ruchu drogowego – czynniki zagrożeń zaprezentowano istotę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz scharakteryzowano czynniki zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w postaci modelu U-P-O i zachodzące między nimi powiązania. Z kolei w rozdziale Inteligentne systemy transportowe a bezpieczeństwo ruchu drogowego przedstawiono istniejący stan wiedzy na temat tych aplikacji, ich definicje, korzyści z ich stosowania, a także ich strukturę, podział oraz architekturę. Następnie scharakteryzowano oddziaływanie inteligentnych systemów transportowych na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wybuch powstania styczniowego w Królestwie Polskim oraz na Litwie, Białorusi i Ukrainie poprzedziły manifestacje religijno-patriotyczne 1861 r. Wydarzenia te stały się inspiracją do wykonania fotografii, znajdujących się w prezentowanym albumie. Wykonywanie zdjęć w stroju żałobnym i z emblematami świadczącymi o polskości było swoistego rodzaju protestem przeciwko caratowi. Manifestacje religijno-patriotyczne 1861 r. objęły całą Białoruś, jednak najintensywniej wystąpiły w zachodniej części, czyli na Grodzieńszczyźnie, a głównie w samym Grodnie. Dzięki Józefowi Markiewiczowi, zesłańcy syberyjskiemu, pieczołowicie chroniącemu i opisującemu fotografie grodzian, i dzięki jego synowi Piotrowi, który album przekazał do grodzieńskiego muzeum, możemy poznać grupę osób żyjących w tych czasach i być może niejednokrotnie uczestniczących w opisywanych zdarzeniach. Publikacja może okazać się interesująca dla historyków podejmujących tematykę powstania styczniowego na ziemiach białoruskich oraz dla miłośników fotografii, którzy szukają jej początku na ziemiach byłej Rzeczypospolitej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka Naukowa informacja medyczna. Podstawa badań i praktyki pielęgniarskiej opartej na dowodach jest opracowaniem skierowanym przede wszystkim do studentów studiów drugiego stopnia i doktorantów, ale także do szerokiego grona teoretyków i praktyków pielęgniarstwa, położnictwa oraz innych specjalności związanych z dyscyplinami naukowymi w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu, jak również z szeroko rozumianą ochroną zdrowia. Nowoczesne i profesjonalne pielęgniarstwo to takie, które opiera praktykę zawodową na dowodach naukowych – wiarygodnych doniesieniach z badań naukowych. Prowadzenie pielęgniarskich badań naukowych oraz stosowanie strategii wykorzystywania wyników badań w praktyce pielęgniarskiej (Evidence Based Nursing Practice) nierozerwalnie związane są z wiedzą i umiejętnościami posługiwania się informacją naukową. Współczesny świat, cechujący się dynamicznym rozwojem internetu oraz różnorodnych nowoczesnych technologii informatycznych, a także rosnącą ilością wytwarzanych i rozpowszechnianych informacji – za pomocą różnych środków komunikacji – stawia poważne wyzwania dla użytkowników informacji naukowej. Elektroniczny dostęp do dokumentów, naukowych baz danych, serwisów czy portali umożliwia praktycznie nieograniczony i szybki dostęp do źródeł wiedzy o zasięgu światowym, ale wymaga pewnych kompetencji informacyjnych pozwalających na efektywne wyszukiwanie i wykorzystywanie danych oraz krytyczną ich ocenę. Rozwój i znaczenie informacji naukowej we współczesnym zglobalizowanym i zinformatyzowanym świecie, w tym w medycynie i naukach o zdrowiu, jest niezaprzeczalny. Dynamicznie rozwijające się badania naukowe i coraz większe zasoby wiedzy naukowej powodują konieczność systemowego jej gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania w łatwo dostępny sposób. Umiejętność korzystania z tych zasobów wiedzy jest obecnie niezbędna nie tylko w kreowaniu nowych projektów badawczych, lecz także w wykorzystywaniu ich w sprawowaniu profesjonalnej opieki zarówno w zdrowiu, jak też chorobie i niepełnosprawności. Niniejsze opracowanie obejmuje dane wyjaśniające podstawowe pojęcia i zagadnienia związane z medyczną informacją naukową – źródłami wiedzy, modelami dostępu do zasobów naukowych, rodzajami zasobów naukowych i ich oceną, dostępnymi naukowymi bazami danych oraz oceną i weryfikacją informacji. Szczególnie istotne wydają się wiadomości poświęcone kształtowaniu umiejętności w zakresie strategii wyszukiwawczych informacji naukowych w bazach danych służących działalności badawczej oraz praktycznej w zawodach medycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem publikacji jest przedstawienie analizy przeobrażeń w przestrzeni pomocy społecznej i pracy socjalnej, które wpisują się w dynamicznie zmieniające się realia współczesnego świata. W zakresie rozważań zostały ujęte diagnozy zmiany indywidualnego i społecznego funkcjonowania jednostki zarówno w wymiarze osobistym jak i środowiskowym. Interdyscyplinarna naukowa refleksja podjęta w publikacji obejmuje konteksty teoretyczno-badawcze dotyczące między innymi stanu pracy socjalnej, działania instytucji pomocowych, czy też podejmowania pozainstytucjonalnych działań wspólnotowych. Ważnym uzupełnieniem ujęcia teoretycznego pracy jest nawiązanie do aktualnego, praktycznego wymiaru pracy socjalnej uwzględniającego nowe formy pomocy i wsparcia. Adresatami publikacji są oprócz środowisk naukowych podmioty podejmujące działania ukierunkowane na rozwiązania problemów społecznych – nauczyciele, psychologowie, pracownicy socjalni, duchowni, studenci. Osoby te pracują na rzecz ludzi potrzebujących pomocy (seniorów, chorych, uzależnionych, samotnych, dotkniętych skutkami pandemii Sars-Cov-2). Monografia może być wykorzystana do kształcenia kadr zatrudnionych po to aby rozwiązywać problemy w obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesna edukacja medyczna skupia się przede wszystkim na nabyciu, a następnie wykorzystywaniu przez uczącego się posiadanej wiedzy teoretycznej w celu opanowania umiejętności praktycznych, a zarazem tych wymagających krytycznego i kreatywnego myślenia, na co pozwala m.in. symulacja medyczna. Symulacja medyczna jest intensywnie rozwijającą się dziedziną edukacji kierunkowej w zawodach medycznych. Do nauki procedur medycznych i interwencji wykorzystuje się zasoby w postaci symulowanych pacjentów (aktorów) oraz prostych lub technologicznie skomplikowanych manekinów (trenażerów, symulatorów). Umożliwia to szkolenie zarówno jednostek, jak i całych zespołów terapeutycznych poprzez odtwarzanie warunków rzeczywistej sytuacji klinicznej. Wymierne korzyści przynosi także bieżące analizowanie istotnych kwestii komunikacji interpersonalnej w trakcie doświadczania sytuacji kryzysowych. Symulacja medyczna składa się zawsze z następujących etapów: ocena, weryfikacja oraz omówienie przebiegu konkretnego przypadku klinicznego. W zależności od tego, jakie kryteria zostają ustalone, pozwala to na ocenę umiejętności technicznych i nietechnicznych szkolonego personelu terapeutycznego. W zespołach medycznych pracujących z pacjentem obydwa rodzaje umiejętności są niezwykle ważne i pożądane. Z założenia symulacja medyczna powinna być także pomostem skutecznie łączącym zajęcia teoretyczne z zajęciami klinicznymi, przygotowującym studentów do pracy w warunkach rzeczywistych poprzez trening w środowisku symulowanym. W ostatnich dwóch dekadach Polska stała się wyjątkowym na skalę światową regionem, prężenie rozwijającym infrastrukturę centrów symulacji dla kierunków medycznych. Symulacja medyczna jest także wykorzystywana w procesie kształcenia przyszłych fizjoterapeutów – stąd wynika konieczność odpowiedniego przygotowania nauczycieli akademickich, a także skutecznego wdrożenia istotnych zmian w samych warunkach prowadzenia zajęć w centrach symulacji. Z wielką satysfakcją oddajemy do rąk Czytelników książkę, która zawiera bardzo dużo praktycznej i użytecznej wiedzy o innowacyjnych metodach nauczania – nie tylko fizjoterapii – w centrach symulacji medycznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej